Een dagje naar Malcesine - Reisverslag uit Malcesine, Italië van Marcella Hessels - WaarBenJij.nu Een dagje naar Malcesine - Reisverslag uit Malcesine, Italië van Marcella Hessels - WaarBenJij.nu

Een dagje naar Malcesine

Door: Marcella Hessels

Blijf op de hoogte en volg Marcella

08 Augustus 2015 | Italië, Malcesine

Limone is erg mooi, maar we hebben ook veel over het plaatsje dat tegenover ons ligt gehoord, Malcesine. Vanuit daar kun je een kabelbaan nemen naar Monte Baldo, met een hoogte van 1750 meter, uitkijkend over het gehele Gardameer. We nemen de boot vanaf Limone naar Malcesine, wat ook een mooie trip is van 30 minuten. Selfies en talloze foto's van bergen passeren de revue.

Aangekomen in Malcesine, merken we dat we honger hebben en gaan we eerst iets eten op een terras. Daarna wandelen we door het stadje. Persoonlijk vind ik Malcesine mooier dan Limone. Gekleurde huisjes en de bergen als vaste achtergrond maken het een prachtig schilderij. Het kost wel wat duiten om met de kabelbaan naar boven te gaan, dus even twijfelen we of we dat wel zullen doen. Lisanne komt met overtuigende argumenten om wél te gaan en dan zijn Khaled en ik ook om.

We nemen plaats in het bakje, dat ons naar boven zal brengen en hoe hoger we komen, hoe mooier het uitzicht. Af en toe bungelt het bakje heen en weer en dan probeer ik de gedachte van heel hard een vrije val naar beneden maken, snel weg te stoppen. Helemaal boven aangekomen begint het keihard te regenen. Dat terwijl de temperatuur boven op de berg al erg gedaald is. We lopen nu dus in onze zomer smokings in de kou en de regen. Maaar het is werkelijk adembenemend mooi. Ik zie een groep alpaca lama's staan en ga er naartoe om een foto van ze te maken. Ze staan achter een lijn en dat is natuurlijk niet mooi op de foto. Met mijn armen over de lijn sta ik in een moeilijke houding, terwijl de regen op mijn zonnehoedje klettert, als ik een enorme schok voel door mijn hele lichaam. Niet meteen besef ik waar het vandaan komt en pas enkele seconden daarna kom ik erachter dat 'de lijn', schrikdraad is. Het schrikken is in ieder geval gelukt. Als ik een beetje bekomen ben, loop ik naar boven, daar is Lisanne ook al foto's aan het maken. Er staat een kudde schapen met een herder en zijn hond. Als ik mijn camera pak, roept hij zijn hond naast zich en poseert voor me. Ik geniet, ondanks de regen en de kou, van het uitzicht en de sfeer. Italië heeft vele gezichten en wij krijgen er deze twee weken een paar te zien. Geluksmomentje!

  • 13 Augustus 2015 - 22:58

    Mama:

    Je schrijft zo leuk lieverd. .een genot om te lezen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Be brave take risks nothing can substitute experience.

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 3282

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 18 Augustus 2015

Backpacken Italië

Landen bezocht: