On the road - Reisverslag uit Limone sul Garda, Italië van Marcella Hessels - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Limone sul Garda, Italië van Marcella Hessels - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Marcella Hessels

Blijf op de hoogte en volg Marcella

05 Augustus 2015 | Italië, Limone sul Garda

Zoals ik al eerder vertelde is ons doel om met zo min mogelijk geld, rond te reizen door Italië. De tweede bestemming is het Gardameer. Van Verona liften we dus naar Lago di Garda op woensdag 5 augustus. Met onze liftborden, gemaakt van pizzadozen staan we in de snikhete zon. Van te voren hadden we op internet gelezen dat het in Italië niet gebruikelijk is om te liften en dat ze je daar gewoon laten staan. Maar dat willen we natuurlijk eerst zelf ervaren voor we het zomaar opgeven.
Na een half uur stopt er een auto met een Italiaans koppel voor ons. Ze gaan naar Lazise, aan het gardameer. Vanaf daar kunnen we weer verder zien. Het is voor het eerst dat ze lifters meenemen. Toch leuk :)

In lazise, vinden we het tijd voor een lunch en een verkoelend drankje. We besluiten binnen te gaan zitten, want daar is airconditioning.  Zodra we klaar zijn, vragen we wat rond en pakken uiteindelijk de bus naar Garda. In Garda nog een bus naar Riva di Garda en van daaruit gaan we al liftend naar Limone, waar we de komende 4 nachten zullen verblijven. Een hele aardige servische vrouw is voor ons gestopt en brengt ons helemaal naar het hotel. Ze vertelt ons dat ze 's morgens kamers schoonmaakt in hotels en 's avonds schoonmaakt in een restaurant. Ze werkt heel hard, maar ze vind de omgeving waar ze woont, het gardameer, prachtig. Dat is haar veel waard.

We bedanken haar heel hartelijk als we uitstappen en haar glimlach ontroerd me. Er zijn gelukkig nog heel veel goede mensen op de wereld!

• 10 Augustus 2015 - 08:49

Hans Allesman:

Goede reis veel plezier en lekker veel ijsjes eten is lekker daar .veel liefs hansenpans

• 10 Augustus 2015 - 09:03

Niko :

Goed zo Marsje, mooi geschreven.
    Goeie reizen , xxxxxxxxxx

• 10 Augustus 2015 - 09:19

Marcella Hessels:

Dankjulliewel :) met die ijsjes zit het wel goed. Minimaal twee per dag :)

• 10 Augustus 2015 - 09:50

Jaap:

Leuk, die blog! Ik kijk nu al uit naar je ervaringen in Venetie! Fijne vakantie verder en doe de groetjes aan Khaled en Lisanne!